stážistka Soňa Mikulová: Vybrali ma, lebo som motivačný list spracovala inak ako ostatní.

Autor Laura Pörsök Publikované
stážistka Soňa Mikulová: Vybrali ma, lebo som motivačný list spracovala inak ako ostatní.

„Najlepšie sa učí prostredníctvom stáži,” hovorí Soňa Mikulová, 21-ročná študentka Univerzity Komenského v Bratislave. Študuje na Filozofickej fakulte, odbor Marketingová komunikácia. Soňa s praxou dlho nečakala, rozhodla sa, že ju získa hneď v prvom ročníku bakalárskeho štúdia. Ako sama tvrdí, najlepšie sa učí prostrednítvom stáží. Nebála sa cieliť vysoko, a to ju doviedlo na prax do Nestlé.

Čo ťa motivovalo začať so stážou už v prvom ročníku bakalárskeho štúdia?

Vždy som snívala, že svoje štúdium budem vedieť zladiť s praxou a zároveň to, čo študujem, budem vedieť využiť v praxi. Taktiež si myslím, že najefektívnejší spôsob, ako sa vzdelávať v marketingovej komunikácii, je prax. Pretože je to odbor, kde sa trendy neustále menia a je potrebné ísť s dobou.

Ako si sa rozhodla zabojovať o stáž v Nestlé?

Nedávala som tomu veľkú šancu, pretože mi bolo jasné, že Nestlé je veľká spoločnosť a daná stáž predstavuje skvelú príležitosť pre množstvo ľudí. Nemala som skoro žiadne skúsenosti s marketingom, no napriek tomu som sa rozhodla, o danú prax zabojovať. Vedela som, že nič nemôžem stratiť, a aspoň si vyskúšam napísať môj prvý motivačný list. Napísala som ho trochu iným štýlom, a to formou príbehu. Odoslala som životopis, spolu s motivačným listom. O niekoľko dní ma pozvali na prvé kolo pohovoru.

Ako pohovor vyzeral?

V prvom kole som dostala dve zadania, ktoré som musela vypracovať. Prvé zadanie tvorilo niekoľko praktických úloh, týkajúcich sa marketingu a ich následná prezentácia v anglickom jazyku. Druhé zadanie bolo predstaviť moju osobnosť. Tieto úlohy ma celkom prekvapili, pretože boli veľmi kreatívne a vedela som, že ich budem musieť spraviť inak, ako by ich vypracovalo sto iných ľudí.  Zapojila som moju kreativitu a stále som to brala ako významnú skúsenosť do budúcna. Počas pohovoru som bola na dovolenke v Afrike, ale našťastie som dostala možnosť urobiť ho cez Skype. Bola to zaujímavá skúsenosť aj v týchto podmienkach, keďže tesne pred pohovorom začali na celé mesto hrať mešity. Pred online pohovorom som sa snažila v panike nájsť čistú bielu stenu, márne. Avšak celý sa niesol v uvoľnenej atmosfére, a vďaka tomu zo mňa opadol všetok stres.

Takže si postúpila do druhého kola. To bolo aké?

Druhé kolo pohovoru boli už len formálne záležitosti a oznámenie o prijatí, dohodnutie zmluvy a oboznámenie sa s pracovnými podmienkami. Z prijatia som bola prekvapená, ale vedela som, že som do toho dala maximum.

Vedela by si nám priblížiť čo v Nestlé robíš?

Som na pozícii Brand marketing trainee na oddelení CPW, Cereals Partners Worldwide. Mám na starosti všetky značky raňajkových cereálii Nestlé, ako je CiniMinis, Cheerios, Chocapic, Fitness, Nesquik a Corn Flakes. Konkrétne sa starám o náš web, sociálne siete, komunikáciu s agentúrou, pripravujem mesačné reporty, analýzy, rôzne briefy a spolupracujem na kampaniach. 

Je podľa teba prax popri vysokej škole dôležitá?

Nie len Nestlé, ale aj iné stáže, sú super možnosť naučiť sa využívať vedomosti zo školy v praxi. Osobne si neviem predstaviť lepšiu skúsenosť pre študenta, od ktorej sa môže odraziť. Výhodou stáže je, že sa dá jednoducho spojiť so školou. Hľadať si stáže a investovať svoj čas do niečoho, čo sa nám v živote vráti, v podobe bohatej skúsenosti, je nie len dôležité, ale aj nevyhnutné.